جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۱۲:۴۳

طراحی و تولید شناور خورشیدی به منظور توسعه صنعت گردشگری کشور

باشگاه خبری فراساحل: محققان در کشور با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک (انرژی خورشیدی) موفق به طراحی و تولید شناور خورشیدی به منظور توسعه صنعت گردشگری شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، حسن ضیایی، مدیر عامل شرکت طراح این شناور با اشاره به بحران انرژی در سال‌های اخیر اظهار کرد: کاهش منابع انرژی فسیلی دولت‌ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر را در دستور کار خود داشته باشند. در این میان جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیری همچون خورشیدی به جای انرژی‌های فسیلی به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای آلاینده و در یک جمله مقابله با بحران انرژی در اولویت تصمیم‌سازان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شناور خورشیدی با ظرفیت 14 تا 18 نفر با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی آماده ارائه به صنعت گردشگری کشور است که در نوع خود کمک قابل ملاحظه‌ای به رونق صنعت گردشگری و حفظ منابع آب و جلوگیری از آلودگی آب‌ها و دریاچه‌ها خواهد کرد. ضیایی با اشاره به حمایت‌های صورت پذیرفته از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت: این محصول نیز در لیست محصولات دانش‌بنیان این شرکت قرار گرفته و از حمایت‌های مربوطه برخوردار است. بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده است در راستای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های ساختار فعالیت‌های دریایی بویژه بخش گردشگری دریایی در سالیان گذشته به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های تحقیقاتی/ تولیدی صنعت دریایی کشور مطالعات و برنامه‌ریزی داشته باشیم.



  کد خبر : 3007
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :